torsdag den 4. august 2011

Hvordan Bitterfissen Bethany er god for bloggerne!


Gæsteblog af Katrine (Bethany blander sig næsten ikke):

Jeg har altid ment, helt fra fordums tid (ja altså 5-6 år siden ikke ;) ),hvor jeg selv forsøgte mig med hjemmeside og blog, at en blog var noget man oprettede (husk så det komma Katrine!) fordi man ønskede og håbede på (suk) at nogen ville finde ens ligegyldige og trivielle liv enormt interessant og dermed ville skrive søde og rare ting til det (jeg giver op!) man skrev. 

Og så havde man pludselig en ny ven… måske flere fandt det interessant og sjovt og morsomt og så havde man flere venner… eller endnu bedre, man havde en fanskare… og så kunne man rigtig føle sig vigtig og som noget særligt… og tilmed har blogelementet det smarte, at man kan udstille sig selv præcis lige som man vil, så man kan endda få venner og fanskarer som elsker en for den man selv har bestemt sig for at folk skal tro man er! En perfekt lille fantasiverden hvor rigtige mennesker gider lege med! Kan det næsten blive bedre (tror jeg nok, det kan)?

Men samtidig har jeg altid ment at der sgu ikke var nogen der læste de der blogs… måske en brøkdel af dem bliver læst og bliver populære ja, men der findes jo et hav af blogs og jeg har fandeme skøjtet forbi mange hvor der står ”0 kommentarer” ud for alle 500 indlæg!

Jeg er imponeret over folks vedblivenhed! Hvis det var mig der havde en blog ville jeg sgu da opgive ævred efter 5-10 indlæg… der er da ikke meget sjovt i at sidde og skrive for sig selv? (og hvad er der i øvrigt blevet af den gode gamle dagbog med lås på siderne? Nej nu skal alt sgu udstilles for ALLE)

Men så kommer der pludselig en emsig bitterfisse og piller!!?

Folk bliver (forståeligt nok vel) meget fornærmede og sure og gale og så videre og går til modangreb med sure kommentarer og indlæg på deres blogs… nogle vil have Bethany til at stoppe sin hetz som de mener det er (de er dumme Katrine. Dumme! I tell you (fortæller jeg dig)) andre ønsker sig vist bare at hun drukner i en flaske Fernet… eller hvad det nu er hun drikker! (Fernet Branca, Underberg...Bethany er ikke sart)

Men forstår de det ikke bloggerne (øhh, nej – det gør de så ikke)? I virkeligheden er Bethany jo god for dem!

For det første kommer nogle af de der blogs som ingen nogensinde læser pludselig på ”bloglandkortet” (ja tak!) fordi ALLE læser Bethany og ALLE skal ind og se hvad det er for noget lort hun linker til.. og måske kan det, utroligt nok, medføre at en enkelt eller to bliver hængende… og så er der åbnet op for en mulig lille fanskare (næppe)!

For det andet… en fjende (hvabehager?? Fjende? Må jeg være så fri!) som Bethany skaber et uundværligt sammenhold! Bloggere (og mennesket i almindelighed nok også, men nu skal det sgu ikke blive for filosofisk) har et stort behov for at tilhøre en gruppe for at kunne have en egentlig identitet. Og gruppeidentiteten bliver klart stærkere hvis der er en fælles fjende man kan være fælles om at hade! Og her er Bethany jo intet mindre end perfekt (I’m perfect. I know)!

Så alle dem der hader Bethany… send hende en kærlig tanke.. selvom hun nedgør, kritiserer og sviner jer… så ELSK hende for det hun gør for jer. I får klap på ryggen af hinanden og kærligheden breder sig… sammenholdet styrkes og der dufter sgu efterhånden af parfumerede violprutter overalt!

Katrine

(Bethany står ikke inde for Katrines grammatik)

24 kommentarer:

  1. Måske jeg bare snart skal indlægges, det eneste jeg fandt interessant og grinede af, var dine kommentarer bitterfisse.. Mistænker dig for at smitte, du er jo værre end sars og fugleinfluenza tilsammen!!!

    SvarSlet
  2. Du må afsted til lægen straks i morgen tidlig, Pille. :-)

    SvarSlet
  3. Jeg magter det næsten bare ikke.. ender sgu med han beholder mig, eller afliver mig på stedet!!

    SvarSlet
  4. Kan jeg så låne din mand?

    SvarSlet
  5. Ahaha, hvad vil du dog med ham? Kræet er syg og ligger bare i sengen :-p

    SvarSlet
  6. Meget enig med Katrine. Du er sgu blevet et fænomen. Ikke at jeg udtaler mig med stor vægt, for jeg har kun været med i under en måned.. Men jeg har læst mange i min tid, og jeg må holde med dig i mange af dine synspunkter om blogs, og samtidigt sige, at der er langt op til dine sokkeholdere. Jeg giver sgu en stribe Fernet Branca når vi ses til blogtræf engang..

    SvarSlet
  7. Mage til lort, Katrine!

    SvarSlet
  8. Jeg prøver ikke på at være morsom... jeg siger bare sandheden, og den er sikkert ikke interessant, men fyldt med lort!
    ;)

    ,,,,,,,,,,,, her har du en håndfuld kommaer, er det nok Bethany?

    Var det i øvrigt det eneste bidrag du fik? Eller valgte du det værste ud og postede det?

    Katrine

    SvarSlet
  9. Gad vide hvorfor jeg har fået en fikse idé, at Bethany og Kathrine (+diverse andre anonyme) er en og samme person?

    Ikke fordi det forringer kvaliteten (eller mangel på samme) men alligevel irriterende på en måde.

    SvarSlet
  10. Chilotte - Hold nu kæft, hvor mange har ikke foreslået det før dig? Og seriøst, hvem gad sidde og skrive anonyme kommentarer til SIG SELV?!

    Nå, derudover så vil jeg sige, at du Bethany har fået mig til at "rydde op" i de blogs jeg læste. Fået mig til at se lidt mere kritisk på hele det her blogfænomen, så jeg har sorteret de trælse som alligevel bare irriterede mig fra. Tak ;)

    SvarSlet
  11. Ja, hvem ville mon det ! (og den sætning lader vi lige stå et øjeblik til eftertænskomhed hos læserne)

    SvarSlet
  12. Udmærket indlæg Katrine, du har jo fat i en god pointe. Jeg er ikke selv nogen ørn til grammatik, så for mig er det let læseligt og i et sprog der passer godt til Bethanys sarkasme og glimt i øjet. At hun har valgt at sætte kommentarer ind, giver det lige en prik over i'et.

    SvarSlet
  13. Selvfølgelig tror du det, Chillum! Kan du ikke skrive et indlæg om det og så stoppe med at skrive det mindst én gang om ugen! Vi gider nemlig ikke mere.
    -Betyt

    SvarSlet
  14. Nu er det jo første gang moi skriver det Bethany, Muligt andre har skrevet det før mig, men altså, det kniber for dig at holde styr på efterhånden. System min pige - system !

    SvarSlet
  15. Nu er det vist dig som ikke har styr på det mere, Chilotte.

    Jeg skriver udelukkende med min Bethany profil, at du tror andet må du selv ligge og rode med.

    Katrine: Jeg har fået en mere, men jeg må jo gemme lidt på dem når der er så få der har skrevet. (Jeg prøver at holde lidt fri, skal jeg sige dig)

    SvarSlet
  16. Dammit! det er ligefør, at man automatisk rækker ud efter flasken med Rastapus, (whoa et korrekt sat komma!) når man læser det indlæg.

    SvarSlet
  17. Og jeg får lyst til at række ud efter en AK-47, når jeg ser Chilotte.

    SvarSlet
  18. Jeg er sgu da ikke den samme som Bethany!
    Det vidner manglen på kommaer da om!

    Holde fri... som om det er hårdt arbejde at være bitterfisse! ;)

    Katrine

    SvarSlet
  19. Jeg er depressiv og kan ikke koncentrere mig om så lange indlæg, andet end mine egne, - hvordan var resume lige? Drik mere, skriv mindre, klap på ryg med/ad hinanden. jeg starter sgu dagen med en skarp, - for det var vel hovedbudskabet?

    SvarSlet
  20. Nu blev det kedeligere end de andre kedelige blogs.

    Der er med mellemrum en trend om, at vise ting fra ens hjem i en bestemt farve, eksempelvis karrygult.
    Har Bethany ikke lyst til at vise os alle noget der er karrygult?
    Eller noget i Bethanys ynglings farve.

    Vi er selvfølgelig total klar til at klappe og skamrose de fremviste ting.

    Jeanne d`Arc

    SvarSlet
  21. Jeg viste engang noget karrygult på et internetforum... alle gættede på at det var en karryret, men i virkeligheden var det indholdet af mit dengang ikke så gamle barns lorteble!

    Det var der nogen der blev fornærmede over!
    Det er da ikke mit problem de blev lækresultne af at se et billede af babylort!

    Katrine

    SvarSlet
  22. Prøver lige at få skrevet alle kommentarer i én.

    Katrine: En fellow-stenkaster (i glashus) kender vel den næste. Det giver vel også cred at gæsteblogge hos B? Jeg skal da åbenlyst indrømme, at min stakkel bette blog næsten blev rendt over ende, da jeg kommenterede herinde først gang. Ikke at det umiddelbart har resulteret i fame and fortune, jeg hygger mig fint herinde alligevel.

    Tina: Lige en kommentar til det omvendte scenarie. Det var først efter, jeg fik nok af hysteriske madbloggere (ingen nævnt, ingen glemt), jeg fandt B. Googlede efter andre der brokkede sig over dem, så jeg måske kunne finde mindre bitchede alternativer gennem dem. Le tadaah.

    Sååå var det vist det jeg magtede - er i øvrigt ikke så hidset op over hvem div. anonymer osv er.

    SvarSlet