fredag den 5. august 2011

Da jeg var barn frygtede vi børnelokkere


Hvad fanden sker der for børnebloggerne?

Jeg er stødt på et, for mig, nyt fænomen. Den digitale børnehave!(Ny på nettet?)

Dem der får et kick ud af anonymt, eller under andres alias, at forsøge sig med fornærmende udgydelser i kommentarfelter rundt omkring. Folk der tror de er sneaky, eller gemt bag deres egen skærm og så sidder og cykler rundt mellem ders forskellige log-ins og diskuterer med sig selv, og dem der er dumme nok til at svare.

Hvorfor? (No clue (Aner det ikke))

Mit bedste bud er kedsomhed. Det virker lidt som når piger i 5.klasse laver intriger og mobber via sms. De tror heller ikke det bliver opdaget eller påtalt. Jeg har bare ikke gidet blande mig i diskussionernes indhold i cyberspace, men jeg vil da godt give et digitalt røvspark, når nu Biffertissen er så tom for ord at hun ligefrem inviterer andre til at overtage hendes blog! (Der skal altså også være tid til børn, bitter og bastogne)

"Kære Børnebloggere

Her er en udfordring til jer. Der findes steder i kan få afløb for jeres trang. Vi snakker ikke Nationen (<3)eller Arto, men derimod det lokale folkebibliotek. Ud i real life med jer, og find real people (Er sgu næsten for grænseoverskridende, det der)
. Stå på lur mellem reolerne og hån så folk, hver gang de tager bøger ned fra hylderne. Hvis I mod forventning skulle mangle icebreakers, så vælg frit her

- Den der taberbog tager du simpelthen ikke!
- Det er bare zå nedern skrevet det der!
- Det er så meget løgn det der! (Specielt i faglitteraturafdelingen)
- En af mine veninder har læst den der, og det er så meget ikke ret godt!

Men husk lige at læse bøgerne først, ikk?"

Jeg regner ikke med at det har nogen effekt (Helt dum er du ikke), for det at overskride grænsen fra cyberspace til real life, vil nok tage brodden af de fleste 'børnebloggere', ligesom Bethany sikkert også i virkeligheden er glad for et eller andet? (Tænker lige over det)

Det forkromede overblik

8 kommentarer:

  1. Jeg må le!
    Dét der kunne få mig til at gå på biblioteket igen! (Jeg holder mig væk, da det som regel er billigere for mig i længden bare at købe bøgerne - bøderne er sgu dyre nu om stunder!)

    Så vil jeg stå med automatens bedste kaffe (måske bitter?) og le, på den der måde gamle mænd med piber gør. (Undtagen min far - han er sej!)

    SvarSlet
  2. Endelig var der en kommentar. De andre er åbenbart ikke meget for gæstebloggere!

    Grødhoveder.

    SvarSlet
  3. De vil vel bare have dig? Når du har færdigshoppet bitter, bind og bastogner (var det ikke sådan?).
    Det er vel meget flatterende.

    SvarSlet
  4. A: De vil kun have Mor
    B: De er enige
    C: De føler sig truffet og fornærmede og er bange for at udstille pointen
    D: It is written

    SvarSlet
  5. Og det er NOK ret grænseoverskridende, at du har skrevet om at gå udenfor!

    SvarSlet
  6. Jamen overblikket har jo ret.

    Tænk hvis man kunne kanalisere den historie ud i hele verden, her ville blive dejligt stille at leve :)

    SvarSlet
  7. @Chilotte - Men måske også lige så tomt som sendefladen uden De unge mødre, Paradise, Kongerne af Marienlyst og Luksusfælden...?

    SvarSlet
  8. Uden tvivl! Og mit hade program: for lækker til love :)

    SvarSlet