onsdag den 10. august 2011

Trolden Bethany

Sidder og klasker mig på lårene i grinespasmer. En af Kreakøerne har lavet et meget, meget, meget lærerigt indlæg om trolls (Som om alle ikke kender til det begreb. Altså alle os som er født i dette århundrede). Nåh, men skidegodt at hun kan lære os allesammen om noget, vi i forvejen har kendt til, siden vi blev født. Ak.

Det er faktisk ikke særlig sødt at kalde mig troll og ubegavet. Jeg er ikke en troll, jeg er bare Bethany. Og jeg næres ikke af opmærksomhed, jeg næres af Bastognekiks og andet helsekost. Kreakoen (undskyld, Kia) må lære, at Bethany skriver uagtet hvor mange læsere hun har. Og det er sgu da ikke min fejl, at De andre læser med. Men det gør de sandsynligvis, fordi det er det eneste sted i Blogstilstanden, hvor der sker bare lidt? Eller hvad? HVORFOR LÆSER I MED?! Hvaaaaaaaaaa'?

Nåh, men nu sidder de allesammen og slikker røv så hårdt på Kreakoen at Onanikartellet må dåne af misund, naturligvis med Onkel Anders i spidsen. Det er jo nærmest som et helt Swingerhækleparty, hvor de til sidst i ekstase og fryd alle råber "DON'T FEED THE TROOOOOOLL" ud i ren orgasmelike lykkerus.

PS. Er det i øvrigt ikke ret irriterende at hun taler på alle De andres vegne? Det ville jeg synes, hvis jeg var De andre. Skål.

Bethany!

48 kommentarer:

  1. Hele idéen med en Troll er jo netop, at de hægter sig på et sted, som ikke er deres ejet, fordi de ikke er i stand til, selv at generere opmærksomheden, de så voldsomt hungrer. Du (Bethany) kan selvfølgelig være en Troll, hvis du kommenterer en andens blog. Her på din blog, er der masser af Trolls; det er kommentatorerne.... men selvfølgelig ikke mig, nej, endelig ikke.

    SvarSlet
  2. måske er det mig!!

    Katrine

    SvarSlet
  3. Nåh,men hvis det er så piiiiisseligemeget at de andre læser med og hva de mener, så er her da en lille udfordring, din jubelidiot af en bitterfisse :Slå kommentar-funktion fra. I en måned. Og se så, hvor ligeglad du er, og hvor mange læsere, der hænger på!?! Du tør med garanti ikke!

    SvarSlet
  4. Der. Dér var en Troll. Anonym 14:18 udviser klare tendenser til Trolling; klar vrede, skældsord, nedgørelse, anonymitet og en helt underlig idé, der ikke rigtig har noget at gøre med..... noget. Hvorfor skulle hun dog det? Det er jo ikke en avis eller en bog hun skriver (endnu) og hele idéen med disse interaktive artikler er vel, at vi kan diskutere dem bagefter?

    SvarSlet
  5. Jeg skriver kun sødt hos de andre, Rolf. Næsten. :)

    Ja, DU er sgu da en troll, Katrine


    Anonym: Hahaha "Du tør garanteret ikke". Hvor gammel er du? 5 år?

    SvarSlet
  6. Jeg ved i øvrigt heller ikke hvorfor du går ud fra, at det er vigtigt med alle læserne. Havde ærlig talt ikke regnet med, at så mange ville kigge med. Men nu de gør det, er det da fint. Hvis de en dag de ikke gør mere, så er det også fint.

    SvarSlet
  7. Der er åbenbart uenighed (også) om hvad trolling er. Se så bliver det jo svært

    Jeg mener det er en person der foretager den bevidste handling, at opsøge 2 grupper af mennesker med hver sine holdninger til et fælles emne og spille dem ud mod hinanden.

    Altså kan jeg ikke være en troll, jeg er uvenner med begge lejre :)

    SvarSlet
  8. Chilotte:

    Der er faktisk også forsket i fænomenet: http://www.editlib.org/f/27652 , så helt generelt set, så er en Troll en person, der deltager i et forum og bevidst kører tråde og emner af sporet med sine irriterende inputs. Det har ikke så meget med modsatte meninger at gøre, men mere med den adfærd man udviser i en given tråd. Den person du skriver om, hedder vist en journalist.

    SvarSlet
  9. Nah jeg er stadig ikke enig, en troll får et "kick" ud af at skabe en bevidst diskussion mellem debattører af forskellig mening og læner sig derefter tilbage og betragter "slagets gang"
    Hvis ikke "krigen" kører af sig selv kommer de med brænde til bålet i form af inputs der spidser uenigheden yderligere til.

    Men jeg kan jo tage fejl af min måde at anskue ordet på.

    Jeg kan sørme også poste links (men hvad ved de om nogetsomhelst dér)
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=troll

    Bemærk de omtaler en troll som værende hankøn - Rolf!? :)

    SvarSlet
  10. Bethany

    Ja, wannabe trolls er allevegne :)

    SvarSlet
  11. Hej Bethany

    Sidder lidt her med en knold (trold?) i min mave og tænker, at jeg for én gangs skyld har lyst til at aflevere en kommentar fremfor blot at se på. Jeg kommenterer normalt ikke, da jeg på ingen måde bryder mig om omgangstonen herinde, men det er dog ikke det samme som, at jeg ikke læser dine indlæg. For det gør jeg, og jeg synes, at de er sjove. Altså mest af alt: Sjove.

    Jeg synes, at du er en kran, Bethany. En bissekran, som skriver nogle ting, som får mig til at krumme tæer, fordi jeg bliver så flov. Jeg bliver flov over den blogmæssige selvhøjtidelighed, som du gang på gang udstiller på en måde, som ikke kan undgå at få mig til at tænke over, at nu er det så heller ikke federe at være blogger.

    Du giver trafik. MEGET trafik, når du skriver om os, og jeg er ret sikker på, at du alene har sørget for 5-6 faste nye læsere til min blog plus en hel masse besøg. Og dér ser man så resultatet af dine lussinger: masser af mennesker gøres opmærksomme på ukendte blogs, som de - uagtet dine tæsk - frit vælger til (og ja, måske også fra). Resultatet af dig er således ikke udelukkelse, blogdød og ondskab (det holder du heldigvis i dine kommentarer), men nok nærmere liv, diskussion, eftertanke og ikke mindst eksponering af bloggere, der, ligesom jeg, ikke er en del af en sammenholdsklub, der giver opmærksomhed, selvom man stort set konstant og kun lukker lort ud.

    Derudover lægger jeg mærke til, at du aldrig opfordrer til boykot, hetz eller personforfølgelse. Du holder dig på egen bane og taler egen sag, som du i øvrigt ikke er for fin til at vende på hovedet dagen efter. Desuden får alle en tur med spanskrøret, og man skal da være en selvfed stodder af rang for at føle sig mere udhængt end alle andre. That I like.

    I modsætning hertil har jeg nu set flere "boykort-Bethany-blogs", hvilket jeg opfatter som decideret mobberi og utiltalende adfærd, og jeg bryder mig ikke om det, hvilket sikkert også er grunden til, at jeg sidder her og ævler lige nu.

    Og nej - dette er ikke en sympatierklæring for din blog. Som sagt synes jeg, at dine kommentatorer er dødssyge, og besøgte de min blog, slettede jeg dem 1-by-1. Det piz gider jeg ikke, men dig om det. Men samtidig vil jeg gerne placere mig på det hold, som taler for, at du siger DIN mening på DIN blog uden på noget tidspunkt at hetze andres blogs ved at opsøge dem uhøfligt eller bede dine læsere om at holde sig fra givne blogs. Tværtom.

    Rock on! Over and out.

    SvarSlet
  12. Anna: Seriøst, skider du også ord??

    SvarSlet
  13. din mening på din blog.

    ja hvad ellers????
    det giver jo ikke mening at sige andres mening på andres blogs.
    og man kunne jo fjerne kommentarfelterne så alle kunne sidde med egen blog og sige det de mener så er der heller ikke nogle der kommer til at sige deres mening på andre blogs.
    bethany hvad kostede det at få hende til at skrive det fedteindlæg???

    SvarSlet
  14. Altså nu har jeg læst troll indlægget igennem og kan ikke se at du er nævnt nogen steder B ? Ej heller linket til ?
    Men hvorfor føler du dig så truffet?
    Og hvis det nu var dig og hvis der var linket til dig, hvordan kan du så B, du som er så flink til at lange til tider meget grove og personlige lussinger ud, gerne med link til personer der står frem med et ikke anonymt billede og navn, hvordan kan det være at du nu igen igen viser at du tåler kritik så dårligt ?
    Du B som gemmer dig bag et bittert billede og et opdigtet navn.
    Det at grov og vedvarende chikane kan politianmeldes er interessant.
    Fotsat god fornøjelse allesammen.

    Agnete

    SvarSlet
  15. Du har ret. Klarbækkranen har helt sikkert ikke skrevet om mig.

    Fernet Branca til alle. Skål!

    SvarSlet
  16. Ano 15.55: Lad nu være! Hold kæft hvor er det usmageligt at vaske hænder på den måde! Der er offentligt opfordret til at forsage Fissens blog. Lad dog være med at tale udenom klovn!

    SvarSlet
  17. "I modsætning hertil har jeg nu set flere "boykort-Bethany-blogs", hvilket jeg opfatter som decideret mobberi og utiltalende adfærd, og jeg bryder mig ikke om det, hvilket sikkert også er grunden til, at jeg sidder her og ævler lige nu."

    - nemlig AnnaBK, lige det jeg tænkte!

    SvarSlet
  18. Argh - skal til bestyrelsesmøde nu, så nåede kun at læse lidt af indlægget og SLET ingen kommentarer - men KAN bare ikke smutte, uden lige at spørge B, om du godt nok ER født i dette århundrede? For så er du famer velformuleret af din alder <3

    (avavav)

    SvarSlet
  19. HAHAHAHAHA...Jamen for helvede. Som jeg skrev til Stopdetdog så har jeg drukket Arnbitter i dag, og det er jeg ikke VANT til.

    SvarSlet
  20. dance magic dance

    SvarSlet
  21. anna har ret. fuck dem Bethany!

    SvarSlet
  22. Chilotte: Ha, ja, det er sikkert fordi det er en fyr der har skrevet det. Urban Dictionary er simpelthen så nørdet et sted. Bemærk venligst, at Urban Dictionary er skrevet af.... hvemsomhelst og at mit link er skrevet af en Ph.d. og assisterende professor. Jeg siger ikke, at dit link ikke er super, men du kunne lige så godt linke til 4chan (til dem der ikke ved det, er det et meget usagligt sted på nettet - ikke for de sarte).

    Lad os bare blive enige om, at en Troll er røv irriterende og at der er svært mange af dem i det her kommentarspor. Gad vide om man selv ved, at man er en Troll?

    SvarSlet
  23. Rolf

    Ja mon ikke man ved det? Jeg ved da godt selv når jeg er pisse provokerende :) Det tror jeg vi alle gør. Der er så forskel på at være irriterende/provokerende hele tiden og være det i samspil (ping-pong) og selvfølgelig kommer det jo også an på hvordan andre modtager budskabet.
    provokation har jo mange ansigter og kan være kærligt men også det modsatte (og alt det imellem)

    Men igen det kommer selvfølgelig så an på hvor man slår begrebet op henne, da der er forskellige udlægninger af det.

    Og så var det jo ret morsomt, at man betegner en troll som værende af hankøn (i disse tider)

    SvarSlet
  24. Søtte Fitterbissen jeg har ikke set dit navn nævnt, men det undrer mig, at du føler dig truffet.
    Anna har ordet i sin magt, og formår at skære det ud i skiver så vi alle forstår.

    Karen skriver også på sin blog i dag, at nogle kan blive kede af at føle sig forfulgt af de anonyme, der kommenterer på forskellige blogs efterfølgende pga den trafik du har skabt til os. Og jeg skal være ærlig! Jeg har haft moderation sat til, fordi jeg har fået nogle meget grimme kommentarer, som har været ganske feje og modbydelige. Det har gjort mig ked af det. Og ja jeg er en tudekiks, der har behov for en karklud at støtte mig op ad. Men i min verden er der ingen grund til at disse hinanden på forskellige blogs. Og det har jeg endnu ikke set, at du kære fitterbissen har benyttet.

    SvarSlet
  25. Hvorfor læser vi med? Jeg har læst blogs i 7-8 år, men skriver ikke selv. Der kommer nye til ind imellem og nogle falder fra. Men med din blog har jeg faktisk siddet oppe om natten den sidste måned for at læse nye blogs. Jeg kendte ikke en eneste... ikke engang Maren :) Så jeg læser med fordi jeg nu faktisk har fundet 5-6 nye interessante blogs, som jeg ellers ikke ville have fundet.Så tak for ny inspiration! Så er jeg ret ligeglad med, hvordan den er formidlet :) /Caro

    SvarSlet
  26. Anne:
    Nu siger jeg sikkert noget du ikke bryder dig om. Men det er nu en gang sådan, at når man offentliggør sig selv og sit liv via en blog, må man forvente, at det ikke er alle der bryder sig om ens holdninger eller meninger. de fleste gør heldigvis og det er altid rart at spejle sig og få tilkendegivelser men ikke altid rart at få kritik.
    Når modsætniger mødes opstår der bare ikke altid sød musik.
    Og man behøver jo heller ikke gå i dialog med kommentarer som virker stødende på en. Man kan jo bare vælge at være ligeglad med dem.
    Hvis ikke derer plads til alle meninger, så må man jo lave sin blog mere lukket (ved ikke om man kan) men så man udelukker andre som man ikke i forvejen har tillid til, vil undlade at kommentere sådan det opfattes negativt.
    Helt lukke ytringsfriheden kan man jo ikke - offentligt. Og heldigvis for det da.
    Om det er pga. Bethanys blog ved jeg ikke, men man kunne da måske tænke at man alligevel kunne finde frem til dig via snørklede links og andre blogs.

    SvarSlet
  27. Onkel A: Hvis jeg ikke skulle føle mig truffet, burde damen nok ha' fundet en lidt anden overskrift til indlægget, som er nærmest identisk med den jeg brugte på Blogtoppen, inden jeg slettede mig derfra for et par dage siden.

    Og nej, hun skriver ikke helt det du påstår, men du er da velkommen til at undre dig over at JEG føler mig ramt. Andre må have haft samme tanke, eftersom jeg fik indtil flere tips omkring Klarbæks indlæg.

    Med hensyn til anonyme kommentarer på diverse blogs, ja det må de selv ligge og rode med.

    SvarSlet
  28. Caro: Glad for at høre. Jeg fandt hurtigt ud af, at det fungerede ret godt som formidlingscentral herinde, derfor linker jeg også så meget som muligt.

    Uanset hvad jeg skriver, er de fleste jo heldigvis kloge nok til at danne sig egen mening om en given blog.

    :-)

    SvarSlet
  29. Nå trænger vi ikke til at smile lidt synes i?

    Ærgeligt jeg ikke kan strikke så meget som en enkelt maske, ellers ville jeg pynte op her i kvarteret med disse:

    http://www.e-pages.dk/politiken/7030/56

    SvarSlet
  30. Rolig nu Rolf. Du er ikke en Troll, bare en brunnæse med en odeur af brugt Bastogne;-)

    Derudover har BitterBtemudaen klart Troldetendenser, dog af den ... bevidst overlagte slags.

    Ved at kokkerere et budskab, der er krydret med nedladende sprog og dobbelttydigheder, så er alibiet for "sagligheden" dog på plads. Men f.eks. kobillederne etc. er som taget fra "Trolls 101" (Grundkursus i trolling).

    SvarSlet
  31. Chilotte tak for dit synspunkt. Jeg er helt enig i, at en blog. Og ja jeg kan lave den for få udvalgte men så går ideen af min blog væk. Ja jeg kan være ligeglad med hvad anonyme skriver. Men det kan være svært.
    Klart kommer mine læsere ikke kun herfra, men de modbydelige anonyme kommentarer har jeg ikke haft før denne sommer.
    Jeg er ikke ude i at placere skyld, men giver et bidrag til denne debat.

    SvarSlet
  32. Fitterbissen jeg aner intet om blogtop etc. Men jeg har ikke læst din blog nævnt med navn.

    SvarSlet
  33. Der er vel stadig også forskel på, som Rolf skrev forleden, om man får kritik på sin blog, som er saglig - eller om den bare er pakket ind i lort? En lortet kuvert med lort i, er det vel de færreste, der bryder sig om at få?
    Derudover er der også forskel på, om man har hård nok på brystet til at anerkende andre folks oplevelser, udfra den virkelighed de står i og så til at kritisere en holdning . Jeg mener på ingen måde, at man er berettiget til at lave svineren, på noget folk oplever, blot fordi de deler det med andre. Men man kan sagtens være uenig om noget man synes.
    Det er der bare rigtig mange "kommentatorer" der ikke fatter forskellen på.
    Eksempel 1: Fru Møller mister sin plæneklipper, mistænker nogen for at stjæle den. Er brandærgerlig over det. Og nogen i kommentarfeltet ynker og udviser sympati.
    Eksempel 2: Den hellige ko mister sin iPod. På sin ferie. Og er brandærgerlig over det. Og nogen i kommentarfeltet brænder helt sammen over det og kalder hende rædselsfuld.
    Jeg undrer mig.
    Havde Fru Møller skrevet på sin blog at hun SYNES at tykke mennesker "bare" skal tage sig sammen og spise mindre, så kunne man kritisere hende for en holdning, ligesom man kunne kritisere Liselotte for at have en holdning omkring strikkeopskrifter, kopier und so weiter.
    Små mennesker får selv noget ud af at "kritisere" andres oplevelser - godt dynget ind i lort.
    Voksne mennesker der hviler i sig selv, kan godt diskutere og kritisere holdninger, uden at pakke alting ind i lort.
    - Mille

    SvarSlet
  34. Hold da kæft!! Tænk at man gider bruge sin sommer på det her pis. Fitterbisse-trold... Du må godt nok leve et sølle liv, at du gider bruge din tid på at svine andre mennesker til...

    SvarSlet
  35. :-)

    Pisserøvmeget sølle liv kan du tro!! OG jeg er verdens mindste menneske med verdens største mangel på selvværd og hvilen i mig selv.

    Åh suk, hvad skal JEG dog gøre?!

    Men tænk lige på hvor sølle de andre blogs må være, siden at folk gider læse mit pis, KnaldeMalle!

    SvarSlet
  36. Jeg hentydede ikke til dig, bitterfisse. Som jeg har skrevet før, har jeg respekt for at du udgyder dit indpakkede lort på egen banehalvdel. Men jeg synes det er komplet misforstået at tage offentlige blogs som en invitation til at gå i lorte- og personlig kritik-selvsving. Man går sgu da heller ikke ind i en butik, sætter sig på hug og laver en dej på gulvet, fordi man synes at butikken har grimme ting. Eller - det ved jeg ikke...nogen gør måske...?
    - Mille.

    SvarSlet
  37. Ved jeg godt, Mille. Mit svar var også til en anden. :-)

    Jeg er lidt splittet omkring det med negative kommentarer hos andre. Men der er naturligvis forskel på hvordan man siger det.

    Men ved f.eks kollektiv tilbedelse af grim hæklet is kunne jeg nu godt finde på at udtrykke min mening omkring den. Jeg har som sagt svært ved det der candyfloss syndrom.

    SvarSlet
  38. men, helt ærligt, kunne du så ikke være ligeglad?

    hvis idioterne hygger sig med al deres tilbedelse af grimme ting, så lad dem dog bare drømme sig væk fra deres lortede liv, og ind i deres sukrede candyfloss-verden.

    SvarSlet
  39. Nu er Bethany jo bitter, og derfor kan hun jo ikke bare være "ligeglad".

    Bethany hidser sig også op over De unge mødre og den slags. Sådan er det bare.

    SvarSlet
  40. Mille troller stadig rundt med sit ko kors selvom både koen sellv og chilotte har lukket den snak og blandet også andre navne ind i den som ikke har deltaget herinde har hun slet ikke fattet noget af hverken tidligere kommentærer eller dette her hovedindlæg det er da en troll der gør sådan noget og så uden medvirkende luk da røven og kom videre og lad parterne skændes selv din blandemaskine

    SvarSlet
  41. Jeg havde egentlig også besluttet mig for, at jeg ikke ville kommenterer her mere, netop pga. tonen i kommentarfeltet.

    Men Chilotte: Ja, som blogger vil man opleve læsere, der ikke er enige. Sådan er det virkelige liv også.

    Men der er satme stor forskel på, om læseren skriver, at h*n synes ens hæklede isvaffel er grim som arvesynden, eller skriver virkelig personlige kommentarer - der er helt udenfor emne - og beskylder bloggeren for, selv at være skyld i sit barns sygdom (Hvad der faktisk er sket for én)....Det er slet ikke iorden!

    SvarSlet
  42. Nej sandheden kan ofte være ilde hørt.

    SvarSlet
  43. june er da vist selv udenfor emne med en comment til chilotte som har skrevet svar til rolf og anne nå men kofangerne læser med herinde endnu kan man konstatere vil godt nok helst ikke kommentere men gør det alligevel helt udenfor emnet fordi de er ihhhhh så reelle og retfærdige allesammen så de hakker ikke på andre kun på deres ting øhh? nå men måske derfor det er helligt og skide dobbeltmoralsk så hvorfor ikke sige tingene direkte til personen så vidt jeg kan de er der kommentarfelt og email direkte til synderen vi andre gider snart ikke høre mere om en fight mellem to personer det ikke rager os eller jer for den sags skyld fandeme irriterende i hele tiden ødelægger en tråd her med jeres ævl

    SvarSlet
  44. Hvorfor behov for personlige angreb rettet mod et menneske, man slet ikke kender?

    SvarSlet
  45. ak ja sådan er verden nu engang lev med det der vil altid være nogle man ikke kan li enten stil væremåde udseende og andet det foregår her på siden hver dag

    the answer my friend is blowing in the wind
    Fred på jorden nu!

    SvarSlet
  46. @ Anonym 10.18

    Jeg rister min kasse.

    (I rest my case ;-) )

    SvarSlet